سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پورتال مجازی ایرانیان


احتمالا نام گل قاشقی را شنیده اید. این گل متعلق به جنگل آمازون در برزیل است. و زیبایی غیر معمول این گل باعث می شود بسیاری از افراد آن را در خانه های خود نگهداری کنند. برگ های این گل گوشتی و قلبی شکل و معمولاً سفید مایل به کرم است. نگهداری و آبیاری این گیاه سخت نیست در این مطلب در مورد نحوه نگهداری و آبیاری گل قاشقی صحبت می کنیم. با کارمادیو  زندگی کنید

روش آبیاری گلها با قاشق

پپرومیا گلی است که می تواند آب را در ساقه و برگ های خود ذخیره کند. بنابراین آبیاری زیاد آن باعث پوسیدگی ریشه گیاه می شود. بنابراین باید به خوبی و مناسب آبیاری شود. این شکل گل های قاشقی باعث شده که این گل نیاز کمتری به آبیاری داشته باشد. در زمستان بهتر است هر دو هفته یک بار و در تابستان هفته ای یک یا دو بار به گل آبیاری شود.

البته توجه داشته باشید که این نحوه نگهداری و آبیاری گل قاشقی به محل آن نیز بستگی دارد. یعنی اگر گل همیشه بهار را در مناطق گرمسیری نگهداری می کنید، گل را بیشتر آبیاری کنید و در مناطق سردسیر میزان آبیاری را کاهش دهید. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که بهترین زمان آبیاری این گیاه چه زمانی است؟

در این رابطه وقتی متوجه شدید که 70 درصد گلدان خشک است، گل را آبیاری کنید. بهتر است گل را با قاشق در زیر گلدان نگهداری کنید و آبیاری کنید، زیرا این کار باعث سالم ماندن گیاه می شود. فراموش نکنید که آبیاری زیاد گیاه باعث زوال آن می شود و زمینه ساز بروز بیماری های مختلف است.

گل های قاشق

استفاده از گل کیسکی در خانه می تواند فواید زیادی برای شما به همراه داشته باشد. یکی از خواص مهم این گیاه این است که در درمان سردرد و درد مفاصل تاثیر خوبی دارد و در طب سنتی نیز کاربرد دارد. البته در استفاده از آن باید احتیاط کرد. از خواص این گل می توان به خاصیت تصفیه کنندگی هوا اشاره کرد. مصرف آن در منزل برای افراد مبتلا به بیماری های تنفسی توصیه می شود.

همچنین باید توجه داشت که یک گل قاشقی می تواند آرامش بخش باشد و قرار دادن آن در اتاق خواب به شما کمک می کند تا خوابی راحت داشته باشید.

چرا گل کشکی پرورش نمی دهیم؟

گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که گل و گیاه با نحوه مراقبت و آبیاری شما به قاشق به خوبی رشد نمی کند. ناتوانی در رشد یک گل قاشقی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از این دلایل هرس نکردن گل هاست. این گل دارای تعداد زیادی برگ است و رشد آن هم در طول و هم با افزایش برگها اتفاق می افتد. اگر متوجه شدید که گل شما می تواند بلند شود اما برگ های کمی دارد، آن را هرس کنید.

یکی دیگر از دلایل رشد نکردن گل های کشکی میزان نور دریافتی آنهاست. اگرچه گفته می شود نور زیاد برای قاشق غذاخوری خوب نیست، اما برای رشد خوب نیاز به دریافت نور مناسب دارد. کمبود نور می تواند یکی از دلایل مهم رشد نکردن این گل باشد، بنابراین اگر متوجه این مشکل شدید، گل خود را در مکان روشن تری قرار دهید.

در ضمن اگر دیدید گل شما خوب رشد نمی کند به رشد برگ های آن نیز توجه کنید. اگر به مرور زمان برگ های گیاه نازک شد به این معنی است که گیاه ضعیف است. از این جا می توان نتیجه گرفت که دلیل نازک شدن و ضعیف شدن برگ های این گیاه مغذی نبودن خاک و عدم وجود کود در آن است. اگر اخیراً خاک گیاه خود را تغییر داده اید، کود اضافه کنید تا گیاه رشد قبلی خود را بازیابد.

نحوه نگهداری گل قاشقی در خانه

همانطور که قبلا ذکر شد نحوه نگهداری و آبیاری گل قاشقی در خانه کار سختی نیست. گل های قاشقی بهترین انتخاب برای رشد در آپارتمان هستند زیرا به خوبی با محیط های کم نور و سایه سازگار می شوند. بنابراین می توانید این گل های زیبا را در محیط خانه نگهداری کنید و فقط بعدازظهرها مثلا بعد از ظهر آنها را در معرض نور قرار دهید. در مرحله بعد، بیاموزیم که چگونه آن را در خانه مدیریت کنیم.

خاک مناسب

یکی از منابع مهم گل قاشقی خاک است. خاک می تواند مواد مغذی و نمک را برای گیاهان فراهم کند و تأثیر زیادی بر رشد آنها خواهد داشت. اگر قصد دارید قاشقی را در خانه نگه دارید، سعی کنید از خاکی استفاده کنید که بخشی از خاک باغچه، بخشی از پیت ماس ??و قسمت آخر ماسه است. این یک ترکیب ایده آل برای رشد گیاهان قاشقی است.

گل ها را در قاشق آب دهید.

همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم، گل قاشقی می تواند آب را در برگ ها و ساقه های خود ذخیره کند. بنابراین به هیچ وجه نیازی به آبیاری آن نیست. اگر این گل را در داخل خانه نگهداری می کنید، هر ده روز تا دو هفته یکبار به آن آبیاری کنید. توجه داشته باشید زمانی که قصد آبیاری گیاه را دارید، خاک گلدان باید حدود 70 درصد خشک باشد. علاوه بر این، آبیاری این گیاه در منزل باید به طور منظم انجام شود.

دمای مناسب

دمای مناسب برای نگهداری گل های قاشقی بسیار مهم است. اگرچه این گل می تواند در مکان های سایه به خوبی رشد کند، اما اگر دمای محیط خیلی پایین باشد به گیاه آسیب می رساند. بهترین دما برای نگهداری گل ها حدود 25 درجه سانتیگراد است. اگر نمی خواهید درخت را در زمستان جابجا کنید، بهتر است آن را به خوبی با پلاستیک بپوشانید.

لقاح

کوددهی یکی دیگر از نکات مهمی است که در نگهداری و آبیاری سنبل های داخلی باید به آن توجه کرد. کود برای هر گل، به خصوص گل، ممکن است بسته به فصل متفاوت باشد. سعی کنید در زمستان ماهی یک بار و در تابستان هر دو هفته یک بار به گیاه کود بدهید. این به گیاه اجازه رشد طبیعی داد.