سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پورتال مجازی ایرانیان


امروزه هدف از آموزش ریاضیات از سنین پیش دبستانی باید رشد فکری، کسب ارزش های اجتماعی و روانی و در نتیجه تمرکز، توسعه موارد علمی و روش ها و آزمایش های مربوطه باشد که در سایر علوم و فناوری های نوین مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین معلم باید ضمن آموزش جنبه های مادی، جنبه های روانی و علمی آن را نیز در نظر بگیرد.

هدف بزرگ ریاضیات تقویت تفکر کودک است. و هر چه زودتر این امر محقق شود شانس موفقیت در زندگی بعدی او بیشتر می شود.کودک از روزی که به دنیا می آید ریاضیات را در نتیجه تجربه محیط خود می آموزد زیرا تمام اشیاء اطراف کودک به ریاضیات مربوط می شود. به یک معنا، و او ریاضیات می خواند، نه ریاضیات. و مفهوم کلی آن داشتن اطلاعات، شامل روابط ریاضی و کاربردهای علمی است. سوال کودک در مورد اشیاء اطراف به رابطه ریاضی بین اشیاء مربوط می شود.

به نظر می رسد که کودک آماده است تا نگرش ها، تعصبات و ارزش های اخلاقی والدین و معلمان خود را بیاموزد. اگرچه نمی دانیم نگرش والدین نسبت به ریاضیات تا چه حد بر کودکان تأثیر می گذارد. دانش آموزان ریاضیات را به عنوان یک درس دشوار می بینند. مفاهیم و مفاهیم مهارت های ریاضی به خودی خود دارای روابط و شبکه های نزدیک هستند، بنابراین برنامه ریزی و آموزش باید به گونه ای باشد که دانش آموزان ارتباطات و ارتباطات درونی و به طور کلی یادگیری ریاضیات را درک کنند.

همچنین ریاضیات شامل: هرگونه ارتباط ریاضیات با زندگی روزمره، سایر علوم و کاربردهای آن در زندگی علمی آینده دانش آموز است، بنابراین در برنامه درسی و آموزشی، ترکیب ریاضیات با کاربردهای آن در زندگی روزمره و سایر علوم مانند: در نظر گرفتن: هنر، علم و موضوعات اجتماعی، زیرا می دانیم که یکی از اهداف آموزش عمومی در مدارس ابتدایی این است که دانش آموزان در زندگی آینده خود به افراد مستقل تبدیل شوند و همچنین بتوانند در زندگی خود به جامعه ای که در آن زندگی می کنند کمک کنند. در کار خود مفید و مصمم باشید برای دستیابی به این هدف، مدارس باید به دانش آموزان خود فرصت های لازم را برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، تصمیم گیری و کسب مهارت های استفاده از ابزار حل مسئله هوشمند بدهند و به آنها کمک کنند تا روابط زیبا و منطقی موجود در فرمول های ریاضی را درک کنند.

اهداف کلی آموزش ابتدایی:

همانطور که می دانیم هدف کلی آموزش در این دوره آماده سازی دانش آموزان برای یادگیری مادام العمر و تجهیز دانش آموزان به توانایی کسب دانش علمی و فناوری برای زندگی در جامعه آینده است. وی تصریح کرد: این سه جزء اصلی است:

1- کسب دانش مورد نیاز. دانش مورد نیاز در ریاضیات یک مفهوم اساسی است که امیدواریم با تغییر زمان و گسترش علم بتوانیم آن را به طور پایدار برآورد کنیم و مهم است که نیاز به آن ثابت باشد. 2- کسب دانش لازم در ریاضیات در واقع یک روش یادگیری است و سطحی از شایستگی است که یادگیری و ((فرایند یادگیری)) در دانش آموزان ایجاد می شود.

3- کسب نگرش های لازم نگرش میل به انجام یک فعالیت معین است که با تسلط کامل بر دانش و مهارت های لازم در دانش آموزان شکل می گیرد. همه آموزش ها شامل توسعه دانش و مهارت برای دستیابی به این ارزش ها است. به نوعی، دانش و مهارت در آموزش ریاضیات تقریباً "متداول" است، اما تفاوت هایی در نگرش نسبت به ارزش های حاکم بر جامعه وجود دارد.

افزایش سطح و توانایی برنامه درسی آموزشی برای ادغام راهبردهای حل مسئله ریاضی در همه دروس دانشگاهی در دهه اخیر، تغییر اساسی در محتوای برنامه درسی ریاضیات آموزشی ایجاد کرده است.

در این زمینه علاوه بر تجویز وظایف ابداع شده، کارهای غیر عددی نیز توصیه می شود که مستلزم طبقه بندی، تفسیر و دسته بندی اطلاعات و استفاده از راهبردهای مختلف حل مسئله است. نیاز به تمرکز بر حل مشکل و پرداخت به نتایج توجه کنید عملیات را با اعداد و اعداد انجام دهید، استفاده از این تکنیک ها و محاسبات هنگام حل مسائل دشوار است. در اواخر دهه 1970، شورای ملی معلمان آمریکا یک همه پرسی از معلمان ریاضیات و جامعه به عنوان یک کل به نام (اولویت های برنامه های ریاضی در مدارس) برگزار کرد. نتایج همه پرسی به شرح زیر بود: 1. حل مسئله باید در برنامه های درسی ریاضی مدارس در دهه 1980 در درجه اول قرار گیرد. 2. یادگیری مهارت های پایه ریاضی باید فراتر از آموزش محاسبات عددی باشد 3. برنامه های ریاضی در تمامی مقاطع تحصیلی باید حداکثر استفاده را از توان ماشین حساب های الکترونیکی و کامپیوتر ببرد. 4. معیارهای سودمندی و اثربخشی با روش های تدریس ریاضی در نظر گرفته شود 5. موفقیت برنامه های ریاضی و یادگیری دانش آموزان باید از راه ها و معیارهای بسیاری سنجیده شود 6- معلمان ریاضی به کمیت و کیفیت تدریس خود توجه بیشتری داشته باشند 7. حمایت عمومی از برنامه های آموزش ریاضی باید متناسب با نیازهای فردی و اجتماعی باشد همچنین دستور جلسه ای برای اقدام اجرایی مربوط به تغییرات برنامه برای رفع نیازهای دانش آموزان در سال های باقی مانده تا سال 1379 ارائه شد که موضوعات اصلی آن عبارت بودند از: افزایش توجه به راهبردهای یادگیری مبتنی بر مسئله. حل، تخمین تکنیک ها، محاسبه و کاهش مقادیر مسائل پیچیده حسابی و محاسبه اعداد بزرگتر از دو رقم با قلم و کاغذ.

آموزش ریاضی در ایران

با توجه به کمبود دانش، رشته های بین رشته ای و تخصصی در دانشگاه های کشورمان، ضعف هایی در طراحی برنامه، ریاضی، علوم، جغرافیا و ... به وجود آمده است. فقدان تاریخ، برنامه ریزان کشورمان را مجبور به تجربه می کند. . کلاسیک برای مطالعه این مناطق و راهنمایی جنبه های مختلف برنامه. از سوی دیگر، تعداد محدود مخاطبان علاقه مند و درگیر، مشارکت کامل آنان را در تمامی زمینه ها از جمله: تربیت معلم، برنامه ریزی و نگارش کتاب های درسی، تولید تجهیزات پشتیبانی آموزشی، نرم افزار و فیلم غیرممکن می سازد.

اصول تدریس ریاضی در کلاس درس: معلمان دوره ابتدایی می توانند اقدامات زیادی را برای پیشگیری از بروز افسردگی در آموزش و یادگیری ریاضی در دانش آموزان انجام دهند. بنابراین معلمان باید قبل از برنامه ریزی و تنظیم طرح درس ریاضی به موارد زیر توجه کنند:

1- فراهم کردن محیط مناسب یادگیری 2- اهمیت تاکید بر کلیه مطالب آموزشی بر آموزش ریاضی

3- دانش آموزان را در حل مسائل روزمره مشارکت می دهد

4- با استفاده از فرمول های ریاضی فرصت های مناسبی ایجاد می شود تا دانش آموزان با اصول و قواعد ریاضی آشنا شوند و فرصت کافی برای دانش آموزان فراهم شود تا هرکسی به شیوه خود ریاضیات و قوانین را تسخیر کند. قدرت و توانایی. تغییر دادن

5- دانش آموزان را به گروه های کاری کوچک و گروه های فعالیت برای آموزش مفاهیم ریاضی و حل مسئله تقسیم کنید.

6- باید توجه داشت که فرآیند یافتن پاسخ به اندازه خود پاسخ مهم است، یعنی دانش آموزان بدانند که تنها یک راه برای یافتن پاسخ صحیح وجود ندارد.

7- با همه دانش آموزان فارغ از جنسیت و فرهنگ باید یکسان رفتار شود. همچنین باید به همه فرصت کافی برای پاسخ دادن داده شود. 8- قبل از شروع مطالعه، کمی در مورد تفکر، رویکرد خود به ریاضیات و آموزش آن فکر کنید.

مراجعه به سایت: https://lotusmath.ir/تدریس-ریاضی/