سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پورتال مجازی ایرانیان


بهترین متخصص کامپوزیت دندان

داشتن دندان های زیبا، سفید و مرواریدی یکی از مهم ترین اصول زیبایی صورت است. یکی از راه های رسیدن به این موهبت استفاده از کامپوزیت دندان است. ایمپلنت های دندانی نیز گزینه ای عالی برای افرادی است که به دنبال راه حلی دائمی برای رهایی از دندان های زرد و پوسیده هستند. در این مقاله به تمامی جنبه های کامپوزیت دندان می پردازیم و بهترین متخصص کامپوزیت دندان در تهران را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید

ترکیب چیست؟

شاید سوال اصلی که کاربر را در بحث لبخند زیبا و ردیف دندان ها و مرواریدها توضیح می دهد طبیعت ترکیبی باشد. کامپوزیت های دندانی روشی برای تمیز کردن دندان ها هستند که در سال های اخیر رواج یافته و بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

کامپوزیت ها نوعی از مواد مصنوعی هستند که از مواد مختلفی ساخته می شوند. هر یک از این عناصر دارای خواص منحصر به فرد و ترکیبی کامل از تمام کیفیت ها و ویژگی های عناصر خود هستند. کامپوزیت ها را می توان هم برای پرکردن دندان های آسیب دیده و هم برای ترمیم دندان های از دست رفته استفاده کرد. اگر از کامپوزیت برای پرکردن دندان استفاده شده باشد به آن ترمیم کامپوزیت می گویند اما کامپوزیت هایی که در سال های اخیر رواج بیشتری پیدا کرده اند کامپوزیت ونیر یا کامپوزیت باندینگ می گویند.

آشنایی با انواع کامپوزیت های دندانی

انواع مختلفی از ترکیبات وجود دارد که آشنایی با آنها می تواند بینش بهتری در هنگام انتخاب ایجاد کند. انواع ترکیبات عبارتند از:

ترکیب ماکروفیل یا دانه درشت

این نوع دندان از ذرات با اندازه های 10 تا 15 میکرومتر تشکیل شده است. به همین دلیل اجرای این نوع شمارنده با مقاومت بسیاری از دندانه ها همراه است، اما باید به این نکته نیز اشاره کنیم که علاوه بر مقاومت قوی این نوع شمارنده، بازگرداندن آن نیز بسیار دشوار است.

میکروفیل یا مواد دانه ریز

این نوع کامپوزیت دندان تغذیه بهتری دارد و ظاهری کاملا صاف، یکنواخت و طبیعی به دندان ها می دهد. اگرچه کامپوزیت میکروفیلم استحکام خوبی دارد، اما استحکام آن کمتر از کامپوزیت ماکروفیل است.

مخلوطش کن

این نوع کامپوزیت دندان از ذرات مختلفی تشکیل شده است که با هم استفاده می شوند. اندازه برخی از ذرات کربن حدود 10-15 میکرومتر است، در حالی که برخی دیگر تا 40 میکرومتر می رسند. مهمترین مزیت این نوع کامپوزیت باید مقاومت در برابر سایش و ضربه باشد. اما باید بگوییم که این نوع ترکیب هر از چند گاهی نیاز به نگهداری منظم دارد.

نانوکامپوزیت

نانوکامپوزیت دندانی یکی از کاربردی ترین کامپوزیت هایی است که مشکلات ذکر شده در کامپوزیت های هیبریدی را برطرف می کند. اندازه ذرات این نوع ترکیب 20 نانومتر است و مقاومت معده بالایی دارد. این نوع کامپوزیت قابلیت براقیت بسیار بالایی دارد و یکی از بهترین انتخاب ها برای باندینگ دندان به حساب می آید.

مزایا و معایب دندان کامپوزیت

همانطور که قبلاً گفتیم ایمپلنت و ایمپلنت دندان در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. امروزه دیگر دندان های زیبا، سفید و مرتب یک آرزو نیست و همه می توانند با بهره گیری از ایمپلنت های دندانی از این موهبت لذت ببرند. البته ایمپلنت دندان دارای مزایا و معایبی است که در این قسمت به آنها می پردازیم:

مزایای ایمپلنت دندان

مزایای اصلی کامپوزیت دندان عبارتند از:

نیازی به آموزش خاصی ندارید

ساختار اصلی دندان بیشتر حفظ می شود.

هزینه کمتری نسبت به سایر روش های ارتودنسی دارد.

این کار تنها در یک جلسه قابل انجام است.

این بهترین جایگزین برای روکش دندان در نظر گرفته می شود.

قابل تعمیر و تعویض می باشد.

چسبندگی مواد کامپوزیت به دندان باعث افزایش مقاومت ساختار دندان می شود.

دارای شکل و رنگ طبیعی است که با دندان ها همخوانی دارد و ظاهری کاملا طبیعی به دندان ها می دهد.

معایب کامپوزیت های دندانی

یکی از معایب اصلی مواد کامپوزیت دندانی، امکان لکه شدن است. در حقیقت در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یا اگر در غذای خود از مواد رنگی و نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه استفاده می کنید. امکان رنگ آمیزی کامپوزیت وجود دارد.

طول عمر کمتری نسبت به سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی از جمله روکش دارد.

برای تنظیمات، نیازی به تراشیدن ساختار دندان نیست و به همین دلیل، نتیجه نهایی می تواند کمی غیرعادی باشد.

سن مناسب برای دندان های کامپوزیت

هیچ محدودیت سنی برای ایمپلنت دندان وجود ندارد. بله، طبق توصیه پزشکان، بهتر است قبل از 18 سالگی دندان مصنوعی نداشته باشید. رشد استخوان فک تا سن 18 سالگی ادامه دارد و در موارد زیر 18 سال، گشاد شدن فک ممکن است باعث بدتر شدن ظاهر مفصل شود.

دوام کامپوزیت های دندانی

دوام و استحکام کامپوزیت های دندان تقریباً بالاست. در این صورت عمر کامپوزیت دندان می تواند بیش از 10 سال باشد. مهمترین کاری که باید برای مراقبت کامپوزیت انجام داد این است:

دندان های خود را مرتب مسواک بزنید.

از نخ دندان به عنوان کمکی برای مسواک زدن استفاده کنید تا تمام فضاهای بین دندانی به طور کامل تمیز شوند.

از خوردن غذای جامد خودداری کنید. غذای جامد باعث آسیب و انسداد مفاصل می شود.

حتما بلافاصله بعد از خوردن غذاها و نوشیدنی های رنگی مانند قهوه و چای دندان های خود را مسواک بزنید تا از ایجاد لکه و تغییر رنگ مواد تشکیل دهنده آن جلوگیری کنید.

از تغییرات ناگهانی دما (خوردن غذای خیلی گرم و خیلی سرد به طور همزمان) خودداری کنید.

عوارض احتمالی کامپوزیت دندان

کامپوزیت ها یکی از خدمات دندانپزشکی زیبایی هستند که عوارض احتمالی زیادی ندارند با این حال، عوارض جانبی اصلی که ممکن است برخی از متخصصان زیبایی تجربه کنند، تورم و کبودی است این عارضه زمانی رخ می دهد که این ترکیب به درستی روی دندان قرار نگیرد هر چه مهارت پزشک متخصص بیشتر باشد، احتمال عوارض احتمالی کمتر می شود

هزینه کامپوزیت دندانپزشکی

هزینه کامپوزیت به کیفیت مواد مورد استفاده، تجربه، تخصص و مهارت دندانپزشک و میزان کار مورد نیاز برای انجام کامپوزیت بستگی دارد.

ما شما را با بهترین متخصصین کامپوزیت دندان در تهران آشنا می کنیم.

اکنون که با اهمیت انتخاب بهترین متخصص کامپوزیت یا ایمپلنت دندان آشنا شدید، بهترین متخصصان کامپوزیت در تهران را به شما معرفی می کنیم.

کلینیک دندانپزشکی آتن یکی از تخصصی ترین مراکز می باشد. ویژگی های اصلی استفاده از سرویس عبارتند از:

در شرایط پرداخت بدون بهره

با استفاده از بهترین تجهیزات آلمانی، اروپایی، آمریکایی و ژاپنی

یک سال گارانتی پس از تعمیر و نگهداری

پیشرفته ترین دستگاه های دنیا نصب می شوند

با تجهیزات ویژه در محیطی آرام و راحت

 

انواع ترکیبات در یک کلینیک ویژه در آتن

از آنجایی که کامپوزیت یکی از پرطرفدارترین خدمات دندانپزشکی زیبایی است، ما سعی کرده ایم رضایت 100 درصدی مشتریان خود را با بهترین کامپوزیت های موجود در بازار تضمین کنیم. انواع ترکیبات موجود در دندانپزشکی حرفه ای عبارتند از:

IPS یکی می شود

ساخت کشور آلمان و از نوع مخلوط نانو هیبریدی می باشد که با رنگ طبیعی و دو رنگ سفید کننده و همچنین قابلیت فعال سازی و آزادسازی فلوراید یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود. عمر مفید این کامپوزیت دندانی 10 تا 12 سال می باشد.

ترکیب زولافیل

محصولی انگلیسی از نوع نانو هیبریدی با ظرفیت بالا و قیمت مناسب به دلیل کیفیت عالی. این ترکیب در دو سایه - رنگ طبیعی و سفید کننده فوق العاده تولید می شود، عمر مفید آن 5 تا 7 سال است.

کامپوزیت کاریزما

این محصول ساخت آلمان بوده و از ذرات الماس استفاده می کند. این نوع ترکیب از نوع سوپر هیبریدی بوده و در سه رنگ طبیعی، بلیچ و سوپر بلیچ تولید می شود. سن این ترکیب بین 6 تا 8 سال است.

سارکو

محصولی نانو هیبریدی و ساخت کشور سوئیس است که در سه نوع سفید، سفید فوق العاده و سفید سفید تولید می شود. طول عمر این ایمپلنت دندانی بین 6 تا 8 سال است.

ترکیب اوج

این محصول ترکیبی ساخت آلمان است که در دو رنگ فوق العاده سفید کننده و سفید کننده ساخته شده است. عمر این اکانت بین 5 تا 7 سال است.

توکویاما: سنتز

محصولی میکرو کامپوزیت با استحکام بالا و دو رنگ طبیعی و خاصیت سفید کنندگی فوق العاده با طول عمر تقریبی 5 تا 7 سال می باشد.

راه حل

یکی از پرطرفدارترین خدمات در زمینه دندانپزشکی زیبایی، کامپوزیت دندان است که می تواند دندان ها را بهتر، یکنواخت و محکم کند. کامپوزیت های دندانی در انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و عامل اصلی تعیین کننده طول عمر کامپوزیت به حساب می آیند. یکی از مهم ترین نکاتی که در انجام کامپوزیت باید به آن توجه کرد، انتخاب یک متخصص و پزشک مجرب برای انجام این عمل زیبایی است.

مراجعه به منبع: https://realtimedentist.com/1400/02/بهترین-دندانپزشکان-در-تهران/