سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پورتال مجازی ایرانیان

 

آموزش مو درمانی

نمایش آموزش مزوتراپی برای مو

مزوتراپی مو چیست؟

داشتن موهای سالم عامل مهم زیبایی و جوانی است. با این حال، بسیاری از خطرات، از جمله ریزش مو به دلایل مختلف، می تواند سلامت مو را تهدید کند. امروزه درمان های مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو یا کند کردن این روند در دسترس است.

یکی از این روش ها مزوپلاستی یا مزوتراپی مو است. در زیر به ارائه این روش و آموزش مزوتراپی مو می پردازیم.

مزوتراپی روش اصلی درمان آلوپسی آندروژنیک است

آلوپسی آندروژنیک الگوی ریزش موی مردانه است که معمولاً به دلیل افزایش هورمون آندروژن تستوسترون در بدن ایجاد می شود.

در این شرایط معمولا از درمان های غیرتهاجمی مانند توپال ماینوکسیدیل و قرص فیناستراید برای بیماران استفاده می شود. این دو دارو هورمون های آندروژنی را مهار کرده و از ریزش بیشتر مو جلوگیری می کنند. با این حال، این دو دارو که در حال حاضر محبوب ترین درمان های دارویی برای ریزش مو هستند، 100? موثر نیستند و تنها در 40-60? از بیماران نتایج مطلوبی را ارائه می دهند.

بنابراین بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که از روش مزوتراپی مو به عنوان پشتیبان و مکمل درمان دارویی استفاده شود تا نتیجه تضمینی حاصل شود.

مزوتراپی (Mesohair) یا (Mesoplasty) طیف گسترده ای از درمان های کم تهاجمی برای جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد فولیکول های مو است.

برای درمان آلوپسی و ریزش مو با مزوتراپی، ترکیبی از مو و فولیکول های مو به ناحیه نزدیک فولیکول های مو تزریق می شود. برای بسیاری از بیماران، مزوتراپی می تواند به عنوان یک درمان مستقیم برای ریزش مو استفاده شود.

تاریخچه مزوتراپی چیست؟

اگرچه بسیاری از منابع مزوتراپی را یکی از روش های درمانی جدیدتر می دانند، اما ریشه این روش درمانی به قرن دوازدهم میلادی باز می گردد.

آمبروز پار یکی از پزشکان فرانسوی هنگام درمان طاسی پوست سر را با یک سوزن ظریف سوراخ کرد و خمیری از برگ انجیر را روی این سوراخ های کوچک قرار داد و سر را با پارچه ای تمیز پوشاند تا محتویات آن جذب شود. جمجمه

همچنین بخوانید: فوتون درمانی چیست؟ (تکنیک های یادگیری، مزایا و عوارض)

مدتی بعد، میشل پیستور، پزشک فرانسوی، در حالی که از تزریق زیر جلدی پروکائین برای درمان بیماران آسمی استفاده می کرد، متوجه شد که این روش در درمان چاقی نیز موثر است. سپس این درمان را مزوتراپی نامید.

مزوتراپی به چه معناست؟

مزوتراپی یا مزوپلاستی از دو کلمه meso (Meso) به معنی محیط و درمان (تراپی) به معنی درمان تشکیل شده است.

پس از تشکیل زیگوت ها در مادر، برخی از سلول های جنین به نام سلول های بنیادی شروع به تقسیم می کنند و سه قسمت بدن «جنین» را تشکیل می دهند. این سه عبارتند از اکتودرم (لایه بیرونی)، مزودرم (لایه میانی) و آندودرم (لایه داخلی).

در بسیاری از موارد، روش مزوتراپی به این دلیل نامیده می شود که مواد مغذی درمانی به لایه میانی پوست سر تزریق می شود. زیرا بیرونی ترین قسمت پوست سر اپیدرم است که از سلول های مرده تشکیل شده است و لایه درم که قسمت میانی پوست سر است حاوی کلاژن، الاستین، اسید هیالورونیک و ساختار فولیکول های مو است.

مزوتراپی مو چیست؟

در برخی موارد مزوتراپی مو به عنوان یک درمان اضافی و کمکی با درمان دارویی برای بیماران تجویز می شود. با این حال، این روش تنها در بسیاری از بیماران موفق بوده است.

امروزه می دانیم که ریزش مو به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. عوامل ژنتیکی یکی از عوامل اصلی ریزش مو به خصوص در زنان است. استرس، سبک زندگی نامناسب، عدم تعادل چربی پوست سر، تداخلات هورمونی، بارداری و قاعدگی، بیماری های زمینه ای از دیگر دلایل ریزش مو هستند.

امروزه درمان دارویی بر اساس علت زمینه ای شروع می شود. به عنوان مثال در مواقع کمبود مواد مغذی و تغذیه نامناسب برای بیمار مکمل های ویتامینی مختلف تجویز می شود و یا اگر علت ریزش مو تداخل هورمونی باشد از فیناستراید و قرص موضعی ماینوکسیدیل استفاده می شود. با این حال، از آنجایی که در بسیاری از موارد درمان دارویی اثرات تاخیری دارد، روش مزوتراپی برای تاثیر سریعتر انجام می شود. (روش های تزریقی موثرتر و سریعتر از روش های موضعی و خوراکی هستند)

همچنین بخوانید : لنزهای زیباسازی چشم و تاثیر آن در زیبایی (همه چیز درباره لنز)

مزوتراپی پوست یا زیر جلدی در موارد زیر استفاده می شود:

1. درمان سلولیت

2. چربی موضعی یا لیپوم

3. تلوژن افلوویوم (ریزش مو به دلیل استرس)

4. آلوپسی سکه ای دارای آلوپسی آره آتا است.

5. اصلاح فرم بدن یا انحنای بدن

6. بازسازی پوست

7. قبل از کاشت مو برای بهبود خون رسانی

8. بلافاصله پس از کاشت برای درمان تورم و ادم

9. مدتی پس از کاشت برای ترمیم زخم های ناشی از کاشت مو

آموزش مزوتراپی مو

در این روش مخلوطی از مواد قوی مانند عصاره های گیاهی، ویتامین ها و اسیدهای آمینه از طریق دستگاه مساگون که دارای سوزن کوچک و نازکی شبیه سوزن انسولین است، به قسمت مرکزی پوست سر تزریق می شود.

از آنجایی که این روش یکی از روش های تهاجمی است، درمانگر باید دوره های آموزشی ویژه ای را برای کار با دستگاه مزوتراپی مو ببیند.

ویتامین B5 برای افزایش خون رسانی، ویتامین H یا بیوتین، گشادکننده عروق از دیگر عوامل تقویت کننده مو مورد استفاده در مزوتراپی است.

سایر روش های جایگزین مزوتراپی مو شامل جذب مزون و نور درمانی پوست برای تحریک فولیکولریزاسیون و رشد مجدد مو است.

مراقبت از بیمار قبل و بعد از مزوتراپی مو

مزوتراپی مو یکی از روش های تهاجمی زیبایی است. با توجه به احتمال عفونت، تورم و خونریزی، فلج موضعی اعصاب جمجمه، ایجاد اسکار و انتقال زخم های دردناک در صورت عدم رعایت استانداردهای بهداشتی توسط کارکنان و پزشکان، این روش باید توسط تکنسین های مجرب در این زمینه انجام شود. مزوتراپی برای مو. و قبل از کار با این دستگاه، پزشکان باید دوره های آموزشی مزوتراپی مو را طی کنند.

علیرغم اینکه درمان مو یک روش غیرجراحی است و دوره نقاهت کوتاهی دارد، لازم است قبل و بعد از مزوتراپی به بیماران آموزش داده شود تا عوارض دیررس کاهش یابد.

از جمله آموزش های مورد نیاز برای مزوتراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. بیماران باید 24 ساعت قبل از عمل از مصرف هرگونه داروی ضد انعقاد مانند هپارین، داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی یا گشادکننده عروق مانند آسپرین خودداری کنند.

2. 48 ساعت قبل از درمان، باید مصرف داروها یا ترمیم کننده های مو را متوقف کنید.

3. نیازی به استریل کردن پوست سر قبل از درمان نیست. اما در صورت وجود زخم و زخم های خونریزی دهنده بر روی پوست سر، می توان از الکل یا بتادین برای تمیز کردن پوست قبل از تزریق استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین آموزشگاه های زیبایی تهران کجا هستند و چه ویژگی هایی دارند؟

4. قبل از تزریق باید مطمئن شوید که فرد تحت درمان به بیماری های منتقله از طریق خون مانند ایدز و هپاتیت مبتلا نیست.

5. در مدت 18 ساعت پس از درمان، بیمار باید از دوش گرفتن یا خیس کردن سر خودداری کند.

6. استفاده از هیچ شامپو و محلول تقویتی روی سر تا یک هفته بعد از عمل توصیه نمی شود.

7. تا 24 ساعت پس از درمان باید از ورزش یا فعالیت های مرتبط با تعریق خودداری کرد زیرا محلول تزریقی از سر خارج می شود.

8. مادران شیرده باید قبل از شروع درمان با پزشک مشورت کنند.

مزوتراپی، که در آن افراد نتایج خوبی به ارمغان نمی آورند؟

اگرچه مزوتراپی مو یکی از راه های تضمینی کاهش ریزش مو است، اما در برخی موارد نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت. در زیر به برخی از این نکات اشاره شده است.

1. اگر ریزش مو به دلیل یک بیماری زمینه ای مانند سیفلیس، دیابت یا هماچوری باشد.

2. اگر ریزش مو به دلیل شیمی درمانی باشد.

3. ریزش مو در مردان بالای 40 سال و زنان بالای 60 سال معمولا فقط با کاشت مو قابل درمان است.

4. ریزش مو در افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد آلوپسی یا طاسی هستند.

5. ریزش مو در دوران بارداری یا در دوران قاعدگی که ناشی از اختلالات هورمونی است.

همانطور که گفتیم دانش فنی هنگام کار با دستگاه مزوگون و روش مزوتراپی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا آشنایی درمانگر با دستگاه و استانداردهای عملکرد با آن می تواند تأثیر جدی بر روی فرد تحت درمان بگذارد.

بنابراین لازم است درمانگر دوره آموزشی کار با تجهیزات درمان مو را طی کند و سپس به کار با تجهیزات درمان مو ادامه دهد.

به عنوان یک آرایشگر مزوتراپی، دکتر. فاطمه حبشی با ارائه دوره های آموزشی مزوتراپی مو بر اساس آخرین استانداردهای بین المللی، آموزش های پیشرفته ای را به دانشجویان ارائه می دهد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد آموزش مزوتراپی مو می توانید به صفحه آموزش پاکسازی پوست سر بزنید.

https://fatemehhabashi.com/hair-mesotherapy-training/