سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پورتال مجازی ایرانیان


پرندگان یکی از حساس ترین محیط ها به تغییرات دما هستند. بروز هر گونه مشکل در شرایط دمایی این محیط ها می تواند منجر به تلف شدن پرندگان و خسارات مالی قابل توجهی در مرغداری ها شود. به همین دلیل است که از زمان های قدیم برای حل این مجموعه از مشکلات از مه پاش استفاده می شود که می تواند اثرات مثبتی به همراه داشته باشد. حتی در برخی شرایط آب و هوایی خاص استفاده از مه پاش ضروری و اجباری است. در این پست به معرفی یک مستر پرنده می پردازیم و در مورد استفاده و عملکرد آن صحبت می کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مه چیست و چگونه استفاده می شود؟

اول از همه باید بدانیم که ریه ها با توجه به نیاز و کاربرد شما در کشاورزی، گلخانه ای یا دامداری و طیور، کارکردهای متفاوت و اهداف متفاوتی دارند. اما به طور کلی باید گفت که تله غبار سیستمی است متشکل از چند قسمت که آب را تحت فشار بالا به قطرات بسیار ریز (اندازه S) تبدیل کرده و از طریق یک نازل به بیرون پرتاب می کند. قطرات بسیار کوچک آب در یک جو گرم تبخیر می شوند که باعث کاهش دما می شود.

استفاده از مه مرغی اغلب با هدف کاهش دما، کاهش میزان گرد و غبار و از بین بردن بوی نامطبوع از محیط است. رطوبت محیط در کارخانه های مرغداری یکی از شروط لازم برای بقای طیور است در غیر این صورت شاهد شیوع انواع بیماری ها در این مکان خواهیم بود که می تواند منجر به مرگ آنها شود.

نسل اول مه پاش ها حدود بیست سال پیش وارد ایران شد. با این حال، به دلیل جدید بودن، کارایی چندانی نداشت. این در حالی است که با توسعه پرورش طیور، ماشین های مه پاش نیز دستخوش تغییرات اساسی شده و کارایی آنها بیش از گذشته شده است. با گذشت زمان استفاده از مه پاش در مرغداری ها به حدی فراگیر شده که امروزه نهادها و وزارتخانه های ذیربط استفاده از مه پاش را در بسیاری از مرغداری ها اجباری کرده اند.

مزایا و معایب استفاده از جوجه کش

همانطور که گفته شد کپک در پرورش طیور فواید زیادی دارد که در ابتدای مقاله به اختصار به برخی از آنها اشاره شد. به طور کلی اولین اثر استفاده از کپک در مرغداری را باید کاهش دمای طبیعی و در نتیجه کاهش دمای بدن پرنده دانست. این بدان معناست که شما می توانید محیط را با هزینه کمتر با سیستم مصرف کمتر خنک کنید.

کاهش دمای محیط شرایط مطلوبی را برای رشد پرندگان در ماه های گرم سال ایجاد می کند. یکی دیگر از مزایای دمای متوسط ??کاهش استرس گرمایی و کاهش اضطراب بین پرندگان و جلوگیری از درگیری بین آنهاست. پایداری این وضعیت از بدن این پرندگان در برابر عوامل بیماری زا محافظت می کند و سرعت تلفات آنها را کاهش می دهد.

از دیگر اثرات مرغداری باید به افزایش رطوبت محیط، کاهش گرد و غبار و رفع بوی نامطبوع مرغداری اشاره کرد. علاوه بر این، این دستگاه افزودنی بسیار عالی برای تهویه محیط برای انسان و طیور است و می تواند به دلیل کاهش دمای محیط از تنش گرمایی در دستگاه های کاری مرغداری جلوگیری کند.

در نهایت، می توان تأثیر طولانی مدت استفاده از چنین سیستمی را برای افزایش رشد پرندگان و افزایش تولید جوجه یا تخم مشاهده کرد. لازم به ذکر است که کیفیت تجهیزات مرغداری صنعتی برای دستیابی به این اهداف بسیار مهم است.

در خرید سیگاری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اولین چیزی که هنگام خرید نبولایزر باید به آن توجه کنید نحوه استفاده از آن است. طبیعی است که مه پاش برای مرغداری با مه پاش دامداری و گلخانه متفاوت است. در مرحله بعد نیز باید بسته به قابلیت های محیط پرنده خود یک مه پاش را انتخاب و خریداری کنید. در هنگام خرید محصول مورد نظر حتما به فروشگاه های معتبر و شناخته شده سر بزنید تا از کیفیت و کارایی محصول خریداری شده مطمئن شوید. https://pulbank.ir/?p=341653

نکته مهم دیگر اطمینان از کیفیت و پایداری مه پاش صنعتی طیور است. همچنین، پس از خرید و نصب لوازم جانبی مه پاش خود، حتماً به اینترنت مراجعه کنید و با راه های محافظت و مراقبت از مه پاش خود که می تواند عمر دستگاه شما را افزایش دهد، آشنا شوید.

اخرین حرف

در این مقاله سعی شده است با مه پاش، کاربرد و عملکرد آن و مهمترین مزایا و مزایای آن آشنا شویم. به طور کلی اهمیت و کاربرد کپک و میزان تأثیر آن بر وضعیت پرورش طیور به حدی است که استفاده از آن در بسیاری از زمینه ها ضروری است.

بازرگانی پمپ ایران موسسه ای تخصصی در زمینه تامین انواع تجهیزات کشاورزی و صنعتی به ویژه در زمینه های آبیاری و تامین آب می باشد. این مجموعه با سابقه طولانی در این زمینه به شما در انتخاب و خرید تجهیزات مه پاش مناسب و تجهیزات مه پاش صنعتی طیور کمک شایانی خواهد کرد.