سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پورتال مجازی ایرانیان


زگیل تناسلی در مردان نوعی زگیل تناسلی است که باعث ایجاد برجستگی های کوچک به رنگ پوست یا صورتی در قسمت بیرونی آلت تناسلی، مقعد، مجرای ادرار، واژن، اطراف بیضه ها و در حین رابطه جنسی دهانی می شود. . آنها در لب ها و دهان یافت می شوند. اسکارها می توانند صاف و مسطح باشند یا گاهی اوقات بافتی خشن و برجسته داشته باشند. در موارد نادر، خارش، سوزش یا حساسیت در ناحیه تناسلی ممکن است رخ دهد. با فرازطب همراه باشید.

آیا راهی برای درمان دستگاه تناسلی مردانه وجود دارد؟

در ادامه با هم ببینیم که آیا زگیل تناسلی 100 درصد بدون عود درمان می شود یا خیر؟! بهترین درمان برای زگیل تناسلی مردان چیست؟

بهترین قرص برای زگیل تناسلی چیست؟


لیزر:

لیزر با کمک انرژی نور زگیل ها را از بین می برد. پزشکانی که از لیزر درمانی برای درمان زگیل تناسلی استفاده می کنند نیاز به آموزش خاص و تجهیزات تخصصی دارند. این روش درمانی در مطب انجام می شود و برای جلوگیری از درد از بی حسی موضعی استفاده می شود، این روش عوارض خاصی ندارد اما در برخی افراد باعث درد و زخم های کوچکی می شود که به مرور زمان از بین خواهند رفت.

اگر زگیل ها در یک منطقه بزرگ پخش شوند، لیزر درمانی گزینه بهتری نسبت به سایر روش های درمانی است. به خصوص در موارد زیر:

جنگ منطقه وسیعی را در بر می گیرد و اغلب استفاده از دارو کافی نیست.

زگیل هایی که مجرای ادرار یا مقعد را درگیر می کنند.

مناطقی که علاوه بر زگیل، تغییرات پیش سرطانی نیز دارند.

در ادامه روش های دیگر درمان زگیل تناسلی مردانه را به اختصار معرفی می کنیم:

سرما درمانی:

در کرایوتراپی از یک ماده شیمیایی برای انجماد و انجماد زگیل استفاده می شود. این روش درمانی را می توان در مطب پزشک انجام داد و معمولاً نیازی به بیهوشی ندارد. کرایوتراپی اغلب با درد همراه است. سایر عوارض جانبی این روش ممکن است شامل تحریک پوست، تورم، تاول و زخم باشد. در دوران بارداری می توان از کرایوتراپی استفاده کرد.

الکتروکوتر:

یک اجاق برقی از برق برای سوزاندن زگیل استفاده می کند. این درمان به طور کلی در اتاق عمل انجام می شود و برای جلوگیری از درد از بیهوشی استفاده می شود.

جراحی زگیل تناسلی

این روش شامل برداشتن زگیل با جراحی است. برای انجام این روش و جلوگیری از درد از بیهوشی استفاده می شود. برداشتن زگیل به ندرت باعث درد، زخم و عفونت می شود.

بهترین درمان برای زگیل تناسلی مردانه

درمان‌های خاص زیادی برای زگیل تناسلی در مردان و زنان وجود دارد: برخی به شکل قرص و برخی دیگر به شکل مایع برای تقویت سیستم ایمنی بدن. به خاطر داشته باشید که دارو برای درمان زگیل تناسلی تضمینی نیست و زگیل ها ممکن است هفته ها یا ماه ها پس از درمان عود کنند. این به این دلیل است که درمان زگیل تناسلی با دارو لزوماً از شر همه ویروس های HPV که باعث ایجاد زگیل می شوند خلاص نمی شود.

به طور کلی، برخی افراد ترجیح می دهند به جای درمان هایی که همه زگیل ها را در یک جلسه از بین می برند، از درمان های خانگی یا کرم ها و پمادهای زگیل تناسلی استفاده کنند. در زیر چند روش برای درمان زگیل تناسلی با قرص و دارو آورده شده است:

پودوفیلین

پودوفیلین یکی از داروهایی است که برای درمان زگیل تناسلی و برداشتن بافت زگیل استفاده می شود. پزشک یا پرستار شما محلول را مستقیماً با پنبه روی زگیل می‌مالد و بعد از یک تا چهار ساعت آن ناحیه را می‌شوید. درمان به صورت هفتگی به مدت چهار تا شش هفته انجام می شود یا درمان باید تا زمان ناپدید شدن ضایعات تکرار شود. عوارض جانبی این روش از تحریک خفیف پوست تا درد و زخم های پوستی متغیر است و هر بیمار این علائم را تجربه می کند. پودوفیلین نباید در بیماران باردار استفاده شود.

پودوفیلوکس

درمان با پودوفیلوکس مشابه پودوفیلین است، اما می توانید از پودوفیلوکس (کاندیلوکس) در خانه نیز استفاده کنید. ژل یا محلول مایع را با استفاده از یک سواب پنبه دو بار در روز به مدت سه روز متوالی روی زگیل بمالید. سپس تا چهار روز آینده نباید هیچ درمانی را برای این ناحیه اعمال کنید. می توانید این درمان را تا چهار بار تکرار کنید تا زگیل ها کاملا از بین بروند. مانند پودوفیلین، پودوفیلوکس در بیماران باردار استفاده نمی شود. عوارض جانبی پودوفیلوکس مشابه عوارض جانبی پودوفیلین است.

بی کلرواستیک اسید و تری کلرواستیک اسید

هر دو اسید کلرواستیک (BCA) و اسید تری کلرواستیک (TCA) اسیدهایی هستند که بافت زگیل را از بین می برند. TCA بیشتر از BCA برای درمان زگیل تناسلی استفاده می شود و باید توسط پزشک یا پرستار استفاده شود. پزشک یا پرستار شما یک بار در هفته به مدت چهار تا شش هفته یا تا زمانی که زگیل‌ها ناپدید شوند، اسید را روی زگیل‌ها می‌مالند. عوارض جانبی TCA شامل درد و احساس سوزش است. استفاده از TCA در دوران بارداری بی خطر است.

امی کموند

Ami Kimode با نام تجاری Aldara یا Ziclara کرمی است که سیستم ایمنی را برای از بین بردن زگیل تحریک می کند. برای درمان زگیل تناسلی می توانید کرم را مستقیماً روی زگیل ها بمالید، بهتر است این کرم را قبل از خواب استفاده کنید و بعد از 6 تا 10 ساعت محل را با آب بشویید. کرم آلدارا را سه روز در هفته به مدت 16 هفته و کرم زیکلرا را روزانه به مدت 8 هفته استفاده کنید. کمی سوزش و قرمزی هنگام استفاده از ایمیکیمود طبیعی است و به این معنی است که درمان موثر بوده است. استفاده از ایمی کمد در دوران بارداری توصیه نمی شود.

اینترفرون

اینترفرون دارویی است که باعث پاسخ ایمنی می شود. این دارو در انواع درمان ها از جمله تزریقی یا ژل های موضعی در بازار موجود است، اما مطالعات نشان داده است که استفاده مستقیم از تزریق در درمان زگیل موثرتر است.

عوارض جانبی اینترفرون شامل علائم شبه آنفولانزا، خستگی، از دست دادن اشتها و درد است. اینترفرون معمولاً به عنوان درمان اولیه برای زگیل تناسلی توصیه نمی شود. بهتر است از آن همراه با جراحی، برداشتن زگیل یا سایر درمان‌های پزشکی استفاده شود، مخصوصاً برای زگیل‌هایی که با درمان‌های دیگر بهبود نمی‌یابند. استفاده از اینترفرون در دوران بارداری ایمن نیست.

سیکاتن

سینکاتچین ها یا سینکاتچین ها اسانس های دارویی هستند. مکانیسم دقیق اثر کاتچین ها ناشناخته است، اما دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و سیستم ایمنی را تقویت می کنند. شما باید این روغن را روی زگیل های سطح پوست (فقط زگیل های خارجی) سه بار در روز به مدت 16 هفته استفاده کنید. دارو را در چادر یا مقعد و کسانی که آلرژی دارند، کسانی که تبخال شدید دارند استفاده نکنید. قبل از رابطه جنسی یا قبل از قرار دادن تامپون در اندام تناسلی، پوست باید با دارو تمیز شود. این دارو ممکن است لاتکس آلت تناسلی و دیافراگم را ضعیف کند.

در آزمایشات این درمان، حدود 5 درصد از مصرف کنندگان به دلیل عوارض جانبی، مصرف دارو را متوقف کردند و حدود 90 درصد از مصرف کنندگان واکنش هایی را هنگام استفاده از دارو گزارش کردند. برخی از واکنش های موضعی به این دارو شامل خارش، قرمزی، درد، سوزش، زخم، تورم، التهاب و تورم جزئی است.

علائم زگیل تناسلی

در مورد علائم زگیل تناسلی باید گفت که زگیل ها زائده های خشن، همرنگ پوست یا خاکستری سفید هستند. زگیل تناسلی اغلب ظاهری شبیه گل کلم دارد و در برخی موارد صاف است. این زائده ها معمولاً دردناک نیستند. اما گاهی اوقات باعث ایجاد موارد زیر می شوند:

خونریزی خفیف

احساس تحریک پذیری

درد و ناراحتی

خارش یا سوزش در ناحیه تناسلی.

برخی از حیوانات زمینی بسیار کوچک هستند، اما اغلب می توانید آنها را احساس یا مشاهده کنید. غدد جنسی می توانند منفرد یا چندتایی یا بسیار بزرگ باشند. بیشتر تندرنس یک تورم خفیف است که در ابتدا قابل توجه نیست.

زگیل تناسلی معمولاً روی سر یا بدن اندام تناسلی، بیضه ها یا مقعد ایجاد می شود. این تومورها همچنین می توانند در دهان یا گلوی فردی که با فرد مبتلا رابطه دهانی دارد ایجاد شود.

پیشگیری از التهاب دستگاه تناسلی در مردان

1 با واکسن زگیل تناسلی آشنا شوید!

دو نوع واکسن HPV وجود دارد. مدل 4 ظرفیتی با نام تجاری Gardasil و واکسن 9 ظرفیتی دیگر با نام تجاری Gardasil-9 که برای پیشگیری از زگیل تناسلی استفاده می شود. واکسن گارداسیل به جلوگیری از چهار نوع ویروس HPV اعداد 6، 11، 16 و 18 کمک می کند و واکسن گارداسیل-9 پنج نوع دیگر را به انواع تحت پوشش واکسن گارداسیل اضافه می کند. Gardasil-9 فقط در ایالات متحده موجود است.

واکسن ها عفونت های موجود و زگیل تناسلی را درمان نمی کنند.

واکسن HPV دیگری به نام Cervarix برای اکثر زنان موجود است. از آنجایی که این واکسن از هر دو نوع HPV 16 و 18 محافظت می کند، در برابر انواع ویروس هایی که باعث سرطان دهانه رحم می شوند نیز محافظت می کند. (اما همه ویروس ها باعث ایجاد زگیل تناسلی نمی شوند). همه این واکسن ها کاملا بی خطر هستند.

2- با کسی رابطه جنسی ممنوع!

اجتناب از رابطه جنسی یا رابطه جنسی با افرادی که HPV دارند می تواند خطر ابتلا به این بیماری را تا حد زیادی کاهش دهد. با این حال، دشوار است. از آنجایی که بسیاری از افرادی که زگیل تناسلی دارند و در واقع ناقل هستند، هیچ علامت بالینی ندارند، از سوی دیگر، استفاده از کاندوم به طور کامل در برابر HPV محافظت نمی کند، زیرا زگیل تناسلی نمی تواند به راحتی به مناطق پوشیده شده توسط کاندوم گسترش یابد. از یک نفر به فرد دیگر.

در نهایت، اگر زگیل تناسلی دارید و هنوز مطمئن نیستید که درمان مناسب را انتخاب کنید یا مطمئن نیستید که زگیل هستند یا خیر، می توانید تصاویر آنها را در بخش پرسش و پاسخ برای من ارسال کنید تا بیشتر صحبت کنیم. .