سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پورتال مجازی ایرانیان


یکی از اولین نیازهای انسان امنیت است. انسان ها همواره سعی می کنند امنیت شخصی و مالی خود را از طریق موارد مختلف تامین کنند و به تدریج با پیشرفت تکنولوژی، امنیت خود را بر دوش تکنولوژی گذاشته و سعی در توسعه محصولاتی برای آن دارند. طراحی و تضمین امنیت. حاصل این تلاش ایجاد سیستم های امنیتی است که یکی از مهمترین آنها دزدگیر است.

آلارم چیست؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد. همچنین نحوه عملکرد دزدگیر و معرفی اجزای مختلف آن را خواهیم دید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

در واقع دزدگیر دزدگیر وسیله ای است که در هنگام مواجهه با خطر به صاحب آن هشدار داده و دیگران را از وجود خطر آگاه می کند. این خطرات می تواند شکستن قفل، ورود افراد به محوطه خصوصی، آتش سوزی و غیره باشد.

آلارم های امنیتی می توانند اشکال مختلفی داشته باشند، مانند ارسال پیامک، بیپ، زنگ و غیره.

اجزای هشدار

دزدگیر دارای قسمت های فیزیکی و الکتریکی مختلفی است که در این قسمت تمامی اجزای دزدگیر را توضیح می دهیم:

حسگرها یا چشم های هشدار دهنده:

بدون شک یکی از مهم ترین قسمت های دزدگیر دزدگیر، سنسور یا چشمی است. حسگرهای حرکتی بر اساس امواج مادون قرمز کار می کنند و می توانند در هر زمان محیط را اسکن کنند و حرکات ساده و کوچک را تشخیص دهند.

این یک تعریف کلی از سنسور بود اما سنسورهای دزدگیر انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

قیمت دزدگیر را از شرکت مرکزی آژیر بپرسید.

عملکرد ماشین:

همانطور که از نام این سنسورها مشخص است، وظیفه تشخیص و تشخیص انواع حرکات را بر عهده دارند. این سنسورها معمولاً در ورودی های اصلی ساختمان نصب می شوند.

سربرگ:

سنسورهای اسن دارای دو قسمت هستند که یکی به در یا پنجره وصل می شود و دیگری بر روی قاب نصب می شود و سنسور تشخیص می دهد که در یا پنجره محل نصب سنسور چه زمانی باز یا بسته می شود.

سنسور شکستن شیشه یا دیوار شکستن:

این سنسورها شباهت زیادی به سنسورهای ورودی دارند با این تفاوت که این سنسورها ضربه سخت به دیوار یا پنجره سنسور را تشخیص می دهند.

سنسور دود:

همانطور که از نام این سنسور می توانید حدس بزنید. این سنسور قادر به تشخیص دود و مونوکسید کربن است و در صورت وجود دود یا آتش زیاد، این سنسورها قادر به تشخیص آن هستند.

تماس گیرنده:

در بالا نیز اشاره کردیم که اگر دزدگیر خطری را تشخیص دهد این قابلیت را دارد که از طریق تماس تلفنی یا پیامک شما را از خطر آگاه کند که این وظیفه دزدگیر است.

این دزدگیر گوشی برای هر دزدگیر حافظه مجزا دارد، این حافظه ها برای ذخیره شماره تلفن های شماره های مختلف می باشد. و می توانید اعداد مختلفی را برای موقعیت های مختلف تنظیم کنید. به عنوان مثال می توانید برای دسترسی غیرمجاز به یک شماره پیامک ارسال کنید یا برای اعلام حریق با شماره دیگری تماس بگیرید.

زنگ هشدار:

تابلوی کنترل دزدگیر قلب سیستم دزدگیر است که به عنوان مهمترین قسمت سیستم دزدگیر شناخته می شود. تمام قسمت های مختلف دزدگیر باید به پنل دزدگیر متصل باشد و این قسمت قدرت کنترل این قطعات را دارد.

بلندگو یا زنگ هشدار:

نام این بخش بسیار مشخص و گویا است و نیازی به توضیح ندارد.

اگر حسگر چیزی را تشخیص دهد، آژیر یا بلندگو را فعال می کند و دیگران را از خطر آگاه می کند.

سیگنال کنترل از راه دور

آلارم ها دارای کنترل از راه دور مخصوص به خود هستند که می توانید از آنها برای روشن یا خاموش کردن زنگ استفاده کنید. برخی از کنترل های از راه دور می توانند تا فاصله 150 متری کار کنند.

پدال هشدار:

در برخی موارد آلارم خاموش یا خاموش می شود و یا به دلایلی سنسورها نمی توانند خطر را تشخیص دهند، می توانید با استفاده از این پدال زنگ را به صورت دستی فعال کنید تا تماس یا ارسال اس ام اس و ... این قابلیت در طلایی بسیار کاربردی و مهم است. . مغازه ها، بانک ها و غیره

باتری:

برخی از دزدگیرها دارای باتری هستند که در صورت قطع برق یا خرابکاری، دزدگیر را خاموش نمی کند.

صفحه کلید:

اکثر دزدگیرها دارای یک صفحه کلید برای وارد کردن کد دزدگیر هستند.

نحوه عملکرد زنگ هشدار

تمامی اجزای دزدگیر به برد دزدگیر متصل می شوند که به قلب دزدگیر نیز معروف است. اگر سنسورهای هشدار خطر را تشخیص دهند، به صورت از پیش تنظیم شده خطر را به دیگران اطلاع می دهند.

شایان ذکر است که با نصب نرم افزار دزدگیر خود می توانید موقعیت مکانی خود را از راه دور ردیابی کنید.