سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پورتال مجازی ایرانیان


بدون شک معروف ترین و متداول ترین سوال در زمینه تافل سوال "تافل چیست؟" این آزمون تافل به معنای آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی یکی از معتبرترین آزمون‌های دنیاست که تقریباً در تمامی کشورهای جهان به رسمیت شناخته شده است و داوطلبان با کسب نمره قابل قبول می‌توانند از آن برای اهداف خود مانند مهاجرت کاری و یا تحصیلی استفاده کنید. امتیاز آزمون تافل در بیش از نه هزار دانشگاه در سراسر جهان شناخته شده است و این ویژگی تافل را به یکی از معتبرترین ها تبدیل کرده است.

آزمون تافل چیست؟، ارزش آزمون تافل

آزمون تافل به صورت رسمی دو سال اعتبار دارد، یعنی دو سال پس از صدور نمره، می تواند به هر مرکزی مراجعه کند و از مزایای آن استفاده کند، اما اگر این مدت سپری شده باشد، باید دوباره در آزمون شرکت کند و آزمون جدید بگیرد. یکی عامل مهم دیگر معیارهای زمانی برای شرکت مجدد در آزمون است. اگر تصمیم به تکرار امتحان دارید، می توانید بعد از دوازده روز در آن شرکت کنید، اما در این تصمیم عجله نکنید و قبل از امتحان مجدد نقاط ضعف خود را تقویت کنید و علاوه بر زمان، دوباره این آزمون ارزش مالی خود را از دست می دهد.

نحوه شرکت در آزمون تافل

آزمون تافل در افغانستان به صورت آنلاین برگزار می شود و البته باید به یکی از مراکز آزمون تایید شده مراجعه کنید. مدت زمان تقریبی آزمون سه ساعت و نیم است که یک بخش تست و گوش دادن به مدت دو ساعت و سپس ده دقیقه استراحت دارد. لازم به ذکر است که تمامی مراحل آزمون بصورت آنلاین برگزار خواهد شد. برخلاف آزمون آیلتس که بخش اسپیکینگ در روزی جدا از آزمون اصلی برگزار می شود، بخش اسپیکینگ تافل در همان روز با سایر بخش ها برگزار می شود و نتایج پس از آزمون به شما اعلام می شود. در آزمون تافل تمامی مهارت ها در یک روز ارزیابی می شود.

یکی از سوالات متداول در مورد آزمون تافل، مزیت شرکت در این آزمون است و اینکه آیا این آزمون فقط برای مهاجرین کاربرد دارد یا خیر. برای پاسخ به این سوال می توان به این نکته اشاره کرد که آزمون تافل تقریبا معتبرترین آزمون در بین آزمون های بین المللی است و حتی اگر قصد مهاجرت به کشور را ندارید، شرکت در این آزمون و کسب نمره خوب می تواند مثبت و مثبت باشد. نکته قابل توجه در CV شما در.

ثبت نام در آزمون تافل و نحوه پرداخت هزینه آزمون تافل

برای ثبت نام در آزمون تافل باید به سایت ETS مراجعه کرده و به قسمت تافل رفته و اطلاعات ثبت نام خود را وارد کرده و مراحل پرداخت تافل را تکمیل کنید. پس از ثبت اطلاعات و تایید آن در مرحله بعد، می توانید از بین گزینه های پیش روی خود زمان و مکان برگزاری آزمون را انتخاب کنید و پس از پرداخت هزینه آزمون تافل، تا حدودی با توجه به زمان انتخابی انتخاب کنید. و مکان. تاریخ امتحان. در حال حاضر و طبق آخرین اخبار آزمون تافل در ایران، تهران، زنجان، تبریز، ارومیه، آمل و سایر شهرها برگزار می شود. پس از انتخاب شهر و زمان پرداخت تافل، باید با یک کارت بین المللی مانند پی پال، مستر کارت یا سایر کارت های اعتباری پرداخت را انجام دهید. پس از پرداخت هزینه آزمون تافل، کدی برای شما ارسال می شود که باید در روز آزمون آن را داشته باشید.

گواهینامه و نمره تافل بگیرید

نتیجه آزمون شما از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود، البته این نسخه دارای تفاوت هایی با نسخه اصلی است که امکان سوء استفاده توسط افراد وجود ندارد. اگر هنگام ثبت نام، تیک دریافت نسخه چاپی را انتخاب کرده باشید، یک نسخه برای شما ارسال می شود. اگر یک نسخه ثانویه از این رکورد دارید، می توانید دوباره درخواست دهید، با این تفاوت که این بار 20 دلار برای چاپ و ارسال از شما دریافت می شود.

آزمون جامع تافل  و جی آر ای چیست؟

در این قسمت به ساختار آزمون تافل می پردازیم و به ترتیب برگزاری آن را بررسی می کنیم. تافل و جی آر ای از چهار بخش Reading - Listening - Speaking - Writing تشکیل شده است