سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پورتال مجازی ایرانیان

بوتاکس درمانی ماندگار و اثربخش برای از بین بردن خطوط چین و چروک صورت است. رعایت برخی نکات و مراقبت ها بعد از بوتاکس باعث می شود هم نتیجه بهتری بگیرید و هم اثرات آن ماندگاری بیشتری داشته باشد. اگر اخیرا بوتاکس را انجام داده اید و یا قصد تزریق بوتاکس را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید تا شما را با نکات و مراقبت های بعد از این تزریق آشنا کنیم.

مراقبت های بعد از بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس رعایت برخی نکات مانند نحوه خوابیدن، غذا خوردن و... ضروری است. در ادامه این مطلب برخی از موارد مهم را شرح خواهیم داد.

خوابیدن بعد از بوتاکس

نحوه خوابیدن بعد بوتاکس بسیار مهم است. تا 4 ساعت پس از تزریق نباید بنشینید. دراز کشیدن یا خم شدن هم می تواند سم را پخش کند و موجب افزایش کبودی شود. خوابیدن روی نواحی تزریق شده نیز ممنوع است.

آرایش صورت بعد از بوتاکس

پس از تزریق بوتاکس نباید تا 24 ساعت از مواد آرایشی بر روی پوست خود استفاده کنید، زیرا موجب مالش و تماس پوست می شود.

نحوه شستن صورت

از انجام هرگونه لمس یا شستن صورت در نواحی تزریق شده جدا خودداری کنید. بین 4 تا 24 ساعت از شستن صورت بپرهیزید. از شوینده های قوی و لایه بردار نیز که اثربخشی تزریق را کم می کند، استفاده نکنید.

نحوه حمام کردن

بهتر است پس از تزریق تا 24 ساعت استحمام نکنید. پس از آن نیز از دوش آبگرم یا حمام بخار نیز خودداری کنید. در زمان دوش گرفتن نیز از لمس و ماساژ ناحیه تزریق شده بپرهیزید.

کرم بعد بوتاکس

پس از بوتاکس استفاده از هر نوع کرمی ممنوع است. بهتر است تا 24 ساعت پس از تزریق از کرم های صورت استفاده نکنید چراکه موجب لمس شدن پوست و عدم اثربخشی تزریق می شود.

ورزش بعد بوتاکس

اگر ورزش جزئی از برنامه روزانه شما است بهتر است تا 24 ساعت پس از تزریق هیچ گونه فعالیتی نداشته باشید. ورزش ماهیچه های شما را منقبض می کند و اثر بخشی سم را به حداقل می رساند.

خوردن چای بعد بوتاکس

گرما فاکتوری منفی برای تزریق بوتاکس است. بنابراین بهتر است پس از تزریق از مصرف نوشیدنی های داغ مانند چای و قهوه بپرهیزید.

بند انداختن صورت بعد بوتاکس

بعد از تزریق بهتر است به مدت یک هفته از بند انداختن صورت دوری کنید. زیرا به راحتی سم را در تمام نواحی صورت پخش می کند.

دوری از آفتاب

پس از انجام بوتاکس به مدت 24 تا 48 ساعت در معرض آفتاب قرار نگیرید. زیرا گرما موجب گر گرفتگی صورت و افزایش فشارخون شما می شود و کبودی را تحریک می کند.

نوشیدن آب زیاد بعد بوتاکس

پزشکان توصیه می کنند حداقل به مدت 24 ساعت پس از تزریق آب زیاد بنوشید. زیرا بوتاکس آب بدن را کم می کند و در نتیجه اثرات درمان را به حداقل می رساند.

جمع بندی

تزریق بوتاکس نیازمند مراقبت های خاصی است که رعایت آن ها ماندگاری و اثر آن را بیشتر می کند. اگر قصد تزریق بوتاکس را دارید بهتر است بابهترین متخصص پوست، مو و زیبایی در شهر خود مشورت کنید تا از درست بودن روش انتخابی اطمینان حاصل کنید.