سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پورتال مجازی ایرانیان


گرم شدن بیش از حد الکتروموتور یکی از پدیده های رایج در صنعت است که در اثر این گرمایش می تواند به موتور الکتریکی آسیب برساند.


گرم شدن بیش از حد موتور می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از شایع ترین دلایل وجود اشکال در سیم پیچ های داخلی موتور الکتریکی است. همانطور که می دانید موتورهای الکتریکی مانند سایر وسایل الکترونیکی دارای سیم پیچ های زیادی هستند. اگر مشکلی در اتصال سیم پیچ یا سیم پیچ به سیم پیچ در هر یک از این سیم پیچ های اولیه یا ثانویه وجود داشته باشد، مسیر جریان الکتریکی است. کوتاه شده و میدان مغناطیسی آن با جریان مناسب نیست آن را داغ می کند. با الکتنو همراه باشید.

حمل با موتور الکتریکی

شایع ترین علت داغ شدن بیش از حد موتور، بار زیاد موتور است. ظرفیت بار برای هر موتور الکتریکی مشخص است و اگر از بار بیش از حد مورد نظر استفاده شود، وزن بیشتری به سیم ها وارد می شود و سپس گرمای زیادی در آتش ایجاد می شود.

حداکثر ورودی این دستگاه

همچنین اگر مقدار جریان کمتر از حد معمول باشد، باعث کاهش قدرت موتور الکتریکی و در نهایت باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود. قبل از نصب موتور الکتریکی، باید اندازه بار ورودی و توان خروجی موتور الکتریکی را در نظر بگیرید.

رطوبت نسبی یک موتور الکتریکی

یکی دیگر از دلایل گرم شدن بیش از حد موتور الکتریکی می تواند رطوبت زیاد محیط باشد. رطوبت زیاد باعث زنگ زدگی قطعات داخلی موتور الکتریکی می شود که باعث می شود قطعات داخلی کندتر از شرایط استاندارد کار کنند و باعث استرس و گرم شدن موتور می شود.

تهویه ناکافی

تهویه نامناسب اطراف موتور الکتریکی می تواند باعث گرم شدن بیش از حد موتور الکتریکی شود. هنگامی که هوا به درستی وارد موتور الکتریکی نمی شود یا هوای گرم داخل موتور الکتریکی به درستی خارج نمی شود، باعث گرم شدن بیش از حد موتور الکتریکی می شود.

به عنوان مثال، زمانی که ورودی های موتور الکتریکی کثیف و به هر دلیل مسدود می شود، جریان هوا نمی تواند به موتور الکتریکی برسد و یا اگر موتور داخل یک محفظه بسته باشد، باعث گرم شدن بیش از حد موتور می شود. توجه به محل نصب و فضای اطراف موتور الکتریکی بسیار مهم است.

نقش روغن در جلوگیری از گرم شدن بیش از حد موتور الکتریکی

یکی دیگر از دلایل گرم شدن موتور الکتریکی، روغن کاری نامناسب موتور است. قطعات داخلی و یاتاقان ها به سختی کار می کنند و در معرض رطوبت و حرارت قطعات موتور قرار می گیرند. .

انتخاب کمربند اشتباه

در خودروهایی که تسمه وظیفه انتقال نیرو به موتور را بر عهده دارد، عدم انتخاب اندازه صحیح تسمه و تسمه های بسیار سفت باعث داغ شدن موتور می شود. 1688


تعمیر موتور الکتریکی معیوب

سایر دلایل گرم شدن بیش از حد موتور الکتریکی ممکن است به اصلاح موتور الکتریکی مربوط باشد. اگر موتور برق دارای نقص فنی باشد و به تعمیرکار سپرده شود، ممکن است پس از تعمیر، تعداد سیم پیچ های موتور الکتریکی غیرعادی باشد و در هنگام راه اندازی و کارکرد، فشار داده و گرم می شود. موتور الکتریکی. برای جلوگیری از این مشکل، موتور برقی که نیاز به تعمیر دارد باید به مراکز مجاز و متخصصان ارائه شود.