سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پورتال مجازی ایرانیان


کارت اقامت ترکیه یا Kemalik ترکی کارتی است که نشان دهنده هویت افراد ساکن ترکیه است و این کارت دارای کد 11 رقمی است که از 99 شروع می شود و در واقع شماره T.C است. باید به شما بگویم که T.C مخفف جمهوری ترکیه است. کارت اقامت هر فرد منحصر به فرد است و معمولاً این کارت حاوی اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، ملیت و شهر محل زندگی وی است. ساکن ترکیه است و پشت این کارت محل سکونت و نام پدر و مادرش، تاریخ صدور و مدت اعتبار کارت نوشته شده است.

کارت اقامت ترکیه  بسته به نوع منزل دارای رنگ های مختلفی می باشند. به عنوان مثال: کارت اقامت توریستی و اقامت با خرید ملک، قرمز برای افرادی که دارای مجوز کار در ترکیه هستند، آبی و زرد برای دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه.

لازم به ذکر است که مهاجران ایرانی و سایر اتباع خارجی که قصد دریافت کیملیک ترکی را دارند باید برای دریافت آن از اداره مهاجرت ترکیه وقت قبلی بگیرند.

Rendvo Türkiye چیست؟

تعیین اقامت ترکیه ابتدایی ترین قسمت مهاجرت به ترکیه و اخذ کارت اقامت در این کشور می باشد. معنی لغوی این کلمه در ترکی به معنی است، اما در مورد مهاجرت به ترکیه، معنی کمی تفصیل می شود.

رندوو به معنای قرار ملاقات با مقامات مهاجرت ترکیه است. تاریخ ملاقات، تاریخ برگزاری جلسه جهت ارائه مدارک لازم به اداره مهاجرت ترکیه جهت اخذ اقامت برای افرادی است که قصد اقامت در ترکیه را دارند. از طریق وب سایت مهاجرت ترکیه می توان به صورت آنلاین وقت گرفت. انتخاب محل اقامت با خرید کالا و خدمات متفاوت است. اطلاعات مربوط به مدارک مورد نیاز بسته به نوع اقامت باید در وب سایت مهاجرت ارائه شود. به عنوان مثال هنگام خرید خانه باید آدرس دقیق ملک برای بازدیدکنندگان درج شود، میزان پول از ایران و آدرس خانه اجاره ای مشخص شود.

توجه داشته باشید که سایت اداره مهاجرت ترکیه چند زبانه است اما متاسفانه هنوز زبان فارسی به آن اضافه نشده است. ممکن است سوالی برایتان پیش بیاید که آیا می توانیم قبل از آمدن به ترکیه برای دریافت کارت پذیرش و اقامت اقدام کنیم؟ مدت زمان صدور کارت اقامت چقدر است؟ در صورت مفقود شدن کارت اقامت چه اتفاقی می افتد؟ و بسیاری سوالات دیگر که در ادامه توضیح خواهیم داد.

نکات مهم برای به دست آوردن محل اقامت در ترکیه

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، هر شهروند ایرانی پس از ورود به ترکیه می تواند 90 روز بدون ویزا بماند و باید قبل از انقضای 90 روز، وقت قبلی بگیرید. برخی از دوستان فکر می کنند اگر در روزهای پایانی این 90 روز برای اقامت ترکیه اقدام کنند عاقل هستند و با احتساب تاریخ ورود به ترکیه زمان بیشتری برای اقامت در ترکیه خواهند داشت.

برای گرفتن وقت اقامت در ترکیه مبلغ ناچیزی 50 لیر بپردازید و آن را به شرکت های متخصص در زمینه اقامت بسپارید، زیرا در تعیین وقت ظرافت هایی وجود دارد، در صورت نادیده گرفتن زمان اقامت شما با مشکل مواجه خواهد شد و احتمال دارد انکار شود. شما از اداره مهاجرت آنجا هستید. لطفاً توجه داشته باشید که باید با استفاده از شماره تلفن همراه یا ایمیل شخصی خود، وقت ملاقات درخواست کنید.

تاریخ قرار ملاقات شما با اداره مهاجرت ترکیه به ایمیل یا تلفن شما ارسال می شود و این تاریخ قابل تغییر نیست. اگر به هر دلیلی نمی توانید در تاریخ تعیین شده حضور داشته باشید، می توانید قبل از تاریخ قرار ملاقات را لغو کرده و دوباره سعی کنید نوبت را دریافت کنید.

همه اعضای خانواده، حتی نوزادان، باید با کیملیک رندوو ترکی بگیرند. خانواده ها می توانند جلسات خود را به صورت خانوادگی (گروهی) ثبت کنند که تاریخ ملاقات آنها یکسان باشد.

در روز قرار ملاقات معمولی، از شما مصاحبه نمی شود، به جز اینکه گاهی ممکن است یک یا دو سوال ساده در مورد دلایل مهاجرت و جزئیات شما از شما بپرسند، که افسر مهاجرت پرونده را می گیرد و به شما یک برگه می دهد، اما اگر فایل ناقص است، ایرادات موجود در پرونده شما را یادداشت کرده و برای شما ارسال می کنند.

در دوران کرونا مدارک در تاریخ توافقی از دفاتر پستی در ترکیه به نام PTT به آدرس اداره مهاجرت که در صفحه اول توافق نامه نوشته شده ارسال می شود و در صورت هرگونه کمبود از طریق پیامک به آدرس خود اطلاع رسانی می شود. شماره موبایل یا ایمیلی که باید در کمتر از یک ماه دوباره مدارک ناقص را پست کنید.

توصیه می کنیم در روز آخر محل ملاقات را ترک نکنید. زیرا سایت می تواند در همان روز دانلود شود. یا ممکن است به دلیل شلوغ بودن سایت نتوانید نقطه جلسه را دریافت کنید.
 برای دریافت کارت اقامت با شرکت مهاجرتی شاهان تماس بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت کیملیک ترکی

اصل پاسپورت و کپی رنگی

چاپ رنگی فرم درخواست اجازه اقامت در ترکیه.

کپی رنگی آخرین مهر ورود به ترکیه

شماره مالیات (این شماره را می توانید از اداره مالیات ترکیه دریافت کنید)
 
اصل بیمه نامه و کپی رنگی آن

4 عکس 6*4

گواهی تمکن مالی (شما باید مدارکی را ارائه دهید که تأیید می کند توانایی مالی برای زندگی در ترکیه را دارید به مقامات ترکیه تأیید می کند).

اصل سند اجاره یا مسکن (اگر خانه ای در ترکیه اجاره کرده اید و برای دریافت کارت کاملیک اقدام کرده اید، باید از صاحب ملک اجاره نامه بگیرید.)

کپی اجاره نامه با مهر دفتر اسناد رسمی (Noter به معنی دفتر اسناد رسمی ترکیه است)

نشانی محل سکونت دریافتی از شهرداری همان شهر

کپی کارت اقامت (این برای افرادی است که قبلاً کارت کیملیک خود را دریافت کرده اند و اکنون می خواهند آن را تمدید کنند).

هیچ کارت پس زمینه بدی وجود ندارد

فرم تایید عدم دریافت حمایت مالی از هر سازمان

اثبات حضانت فرزند